Pokémon nebo Capsule Monsters?

- 🧠 Původní koncept nesl název "Capsule Monsters" (japonsky カプセルモンスター), který vymyslel Satoshi Tajiri na počátku 90. let.
- 🎮 Inspirací byl sběratelský instinkt a Tajiriho dětství, kdy chytal hmyz v přírodě a snil o propojení herních zařízení.
- 💡 Hlavní nápad: hráči by mohli sbírat příšerky uložené v kapslích a vyměňovat si je pomocí kabelu Game Link.
- ✍️ Ken Sugimori, který ilustroval herní příručku Game Freak, začal pracovat na desítkách návrhů monster.
- 📄 Nintendo zpočátku projekt odmítlo – koncept se jim zdál příliš nejasný.
- 🧾 Satoshi Tajiri napsal oficiální návrh na 80 stranách, který pojmenoval "Capsule Monsters" a doručil ho Nintendu.
- 📚 Kvůli problémům s autorskými právy k názvu "Capsule Monsters" byl projekt přejmenován – nejprve zvažovali "CapuMon", nakonec vznikl název "Pocket Monsters", zkráceně Pokémon.
- 📆 Vývoj trval šest let, hra byla velmi náročná na technické zpracování a několikrát se ocitla blízko zrušení.
- 🕹️ První verze Pokémon Red a Green vyšly v Japonsku v roce 1996 – z původního Capsule Monsters zůstala pouze základní filozofie.


